miercuri, 26 iunie 2013

Umbra...




Umbra e-n veci prefăcută –
de Valery Becart

,,Şi umbra e-n veci prefăcută –
În nopţi neguroase pândeşte...
Şi aripile grele-şi întinde...
O, suflete, adâncit în poveste!

Şi ca o vrajă te-mbată –
Cu line miresme...
Tăcută – se scurge-n odaie...
Şi umbre tăinuite – urzeşte –
Citeşte... citeşte...
Rămâi adâncit în poveste!

O, noapte!
Tărâm de nelinişti.
Cu umbletele-ţi grele
Zvârli umbre chinuite –
În clipele-mi de veghe...
Povestea-i pe sfârşite...

O, umbră în veci prefăcută –
Pândeşti din unghere – tăcută...
Şi-asculţi – cum altul citeşte –
Ca şi mine odată...
Adâncit în POVESTE!"

Un comentariu:


  1. Doar umbra....
    de Adrian Erbiceanu

    ,,Simt vântul umbrei cum spre somn mă-nclină,
    Trecând prin mine - parcă mi-ar vorbi
    Cu simplitate, ca şi cum n-ar şti
    Complexitatea ei că mă domină.

    Să înţeleg, încerc a întregi
    Cărările cu vină - fără vină -
    Trepte întăinuite de lumină
    În noaptea ce se-ncumetă spre zi.

    M-aştern la drum cu vrerea de-a străbate
    Prin Taina grea, ca printr-un vechi descânt,
    Prin lumile în mine sigilate…

    Dar nu e cer deasupra-mi. Nici pământ.
    Doar umbra se întinde peste toate
    Şi e Cuvântul pus peste Cuvânt !"

    RăspundețiȘtergere